آخرین اخبار

مردم قلعه‌رئیسی در حسرت یک قرص نان باکیفیت

اما آنچه این روزها در صف نانوایی ها شنیده می‌شود نارضایتی مردم از بعضی نانوایی ها سطح شهر است و کیفیت پایین نان باعث شده تا بسیاری خودشان اقدام به پخت نان کنند یا اینکه از دیگر شهرها خریداری شود.

اشتراک گذاری
05 آذر 1402
کد مطلب : 9765

خبرگزاری فارس چاروسا- سید حسن آرمند- نان قوت اصلی مردم ایران بر سر سفره خانواده‌ای است که در استان کهگیلویه و بویراحمد نقش نان پر رنگ‌تر از هر سفره دیگری در نقاط مختلف کشور است.

نان بخش اصلی غذای روزانه در بسیاری از کشور‌ها است و به دلیل هزینه ارزان، تهیه آسان، طعم مطبوع و ارزش غذایی بالا به عنوان منبع انرژی، پروتئین و فیبر، همچنان پرمصرف‌ترین غذا برای بسیاری از مردم است.

شهر قلعه رئیسی یکی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد است که قطعا مردم این منطقه هم نیازمند نان با کیفیت هستند.

اما آنچه این روزها در صف نانوایی ها شنیده می‌شود نارضایتی مردم از بعضی نانوایی ها سطح شهر است و کیفیت پایین نان باعث شده تا بسیاری خودشان اقدام به پخت نان کنند یا اینکه از دیگر شهرها خریداری شود.

افزایش نانوایی ها در این شهر سبب شده تا رقابت افزایش یابد اما در کنار رقابت نیازمند کیفیت نان نیز هستیم که در بسیاری از آن‌ها کیفیت معنا و مفهومی ندارد.

وجود بیش از ده نانوایی در یک شهر ۵ هزار نفری می طلبد که بر آنها نظارت شود تا بر کیفیت نان افزوده شود.

اما راه اندازی یک نانوایی سنگگ در سطح شهر سبب استقبال مردم از این نانوایی شد که فقط در بعضی روزهای هفته کار می کند و در بسیاری روزها تعطیل است.

جهاد کشاورزی و شرکت آرد و غله که متولی توزیع آرد و نظارت بر نانوایی ها هستند باید نظارت بر نانوایی ها را دوچندان کرده و بر کیفیت نان نظارت داشته باشند.

اما به عنوان پیشنهاد راه های افزایش کیفیت نان اول انتخاب آرد یکی از مهمترین نکات تولید نان با کیفیت است. انتخاب خمیر مایه (مخمر) و نگهداری آن در جای خشک و خنک برای حفظ کیفیت یکی از راه‌های بهبود کیفیت نان است

نان بسته‌بندی نشده رطوبت و طعم را زودتر از دست می‌دهد، اما نرمی بافت آن بهتر حفظ می‌شود. نان بسته‌بندی شده وقتی گرم بسته‌بندی می‌شود، نرم‌تر می‌ماند و وقتی خنک بسته‌بندی می‌شود طعم بهتری دارد، اما پوسته آن سریعتر نرم می‌شود. دما روی همه جنبه‌های کیفیت نان تأثیر می‌گذارد.

پایداری دما و الگوی عملکرد آنزیم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که نشاسته منشعب شده به اندازه کافی تجزیه می‌شود تا جلوی بیات شدن را بگیرد، اما نه آنقدر که بافت چسبناک و برش آن مشکل شود.

به هر حال نان با کیفیت نیاز امروز مردم شهر قلعه‌رئیسی است که اگر پیدا کردید به ما هم بگویید؟!.



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دو =